Otthon nem megy, ezért Kínában próbálkozik a Walmart
Otthon is, Angliában is szerényebb forgalommal nyitotta az első negyedévet a Walmart, amely figyelmét most kínai tervei megvalósítására összpontosítja.
Az első negyedévben a Walmart nettó jövedelme 7 százalékkal csökkent és 3,34 milliárd dollárt tett ki. Ezt a mérséklődést nem kis részben az amerikai cég brit vállalata, az Asda hozta össze: a szigetországban az értékesítés 3,9 százalékkal esett. Az anyavállalat szerint a gyengébb nyereséget részben az árfolyammozgásoknak köszönheti, de – mint több más hasonló kiskereskedőcég – a Walmart is kénytelen megküzdeni a rivális online szereplőkkel. Az amerikai nagyvállalat jelenlegi üzleti beszámolója azonban messze nem olyan izgalmas, mint amilyen lehet a 2016-os és a 2017-es. Most tették meg a bejelentést arról, hogy a világ legnagyobb kiskereskedő cégeként bővítik tevékenységüket a világ legnépesebb országában, 115 újabb üzletet nyitnak első lépésként. Doug McMillon vezérigazgató sajtótájékoztatón részletezte, hogy a kínai gazdaság szerves részévé akar válni a vállalat. Értelemszerűen a nagyobb városokban – így Shanghaiban, Shenzhenben, Wuhanban – avatják fel egységeiket, 30 ezer kínainak pedig már az idén munkahelyet kínálnak. Fejlesztik az ázsiai országban lévő raktárbázisukat is. A Walmart már jelen van a kínai piacon, az évek során 411 ottani egység kapcsolódott be a hálózatukba. A vezérigazgató közölte, hogy az újabb 115 áruház mellett felülvizsgálják a régieket, hogy a rossz forgalmúak egyikét-másikát bezárhassák.
Kép: Europress/AFP