Nem ment a repülőgyártó részlegnek, repülnek a dolgozók

Felemás eredmények a Bombardier-nél. A nagy veszély elmúlt, de a javulás gyorsabb is lehetne.

A tavalyi „fekete év” volt a hét évtizedes múltra visszatekintő nagy kanadai cég, a Bombardier számára. Ez a világ egyetlen nagy vállalatbirodalma, amely légi és szárazföldi tömegközlekedési eszközöket egyaránt gyárt. Tavaly a repülési szektor miatt 1,2 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el a cég, mert a beharangozott új közepes méretű utasszállító, a C Series fejlesztése késében van és nagyon visszaesett a kis biznisz gépek eladása is. A vasúti szektor viszont jól teljesített. A cég élén vezetőváltás volt februárban, Pierre Beaudoin helyére Alain Bellemare került. Az új igazgató pár napja, némileg megkönnyebbülve ismertette az idei első negyedév eredményeit. Az operatív profit 100 millió dollár. Igaz ez 13 százalékkal kisebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban, de a szakértők nagyobb csökkenést vártak. Bellemare elmondta, hogy szó sincs a vasúti ágazat feldarabolásáról egyes részlegek eladásáról. Korábban ugyanis ez a verzió is felmerült, legalábbis a sajtóban. A vasúti ágazat eredménye stabil, a forgalom és a profit csak minimálisan csökkent, de hamarosan nőni fog mindkettő, mert a Bombardier elnyert több megbízatást is, például egy másfél milliárd dolláros egyiptomi városi vasút építési pályázaton is nyert. És sikerült felgyorsítani a C Series utasszállító gép befejezési munkálatait is. Az első nagy tételt a Swiss légitársaság rendelte meg, 23 darabot. A februárban kinevezett Alain Bellemare úgy vélte, hogy továbbra is nagy kihívások előtt áll a cég, de a nehezén túl vannak. Viszont még egy utolsó leépítés elkerülhetetlen, a biznisz repülőket gyártó részlegtől 1700 embert elbocsátanak. A Bombardier-nek a világ 26 országában vannak üzemei és jelenleg összesen kb. hetvenezer embert foglalkoztat.  Fotó:AFP

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez