Tavaly decemberben évzáráskor még szélesen mosolyogtak a tunéziai sörgyárosok és forgalmazók. Bevételük csaknem 3 százalékkal növekedett, összes több mint 55 millió tunéziai dínár bevétel szerepelt a könyvekben.
A 2011-es év eleje azonban kijózanítólag hatott úgy politikailag, mint gazdaságilag. A Jázmin forradalom ugyan meghozta a politikai változást, de egyúttal megtörte a sörpiaci bővülést is. Az év első két hónapjában több mint 4 százalékos visszaesést voltak kénytelenek elkönyvelni a söripari vállalatok. A hordós sörök értékesítése a turizmus összeomlása miatt zuhant, az üveges sörök eladásának visszaesését pedig a közbiztonsági hiányosságok okozták, amelyek arra sarkallták a forgalmazókat, hogy bezárjanak értékesítési pontokat.
A sörfogyasztás csökkenése mellett érzékenyen érintette az üdítőgyártókat is a politikai változás. Ebben a szektorban a visszaesés több mint 5 százalék volt.
(Visited 1 times, 1 visits today)