Egységesítik a kereskedelmi hajókra kiszabott váltságdíjakat a szomáliai kalóz klánok. Egy kalóz a Reutersnek elmondta, hogy kedvezményes áron adják vissza eredeti tulajdonosuknak a rajtaütésekben használt hajókat, illetve további kedvezményeket biztosítanak azoknak a táraságoknak, amelyek rövid határidővel fizetik ki a váltságdíjat a nagy áruszállítókért. A tengeri rablók szintén „akciósan” kínálják azokat a hajókat, amelyeket hónapokkal korábban zsákmányoltak. Az árleszállítást azzal indokolták a kalózok, hogy nekik is sokba kerül az elrabolt tankerek őrzése, ráadásul a védelem megszervezése túl sok emberüket köti le. Ha gyorsan túladnak a zsákmányolt hajókon, ők is jobban járnak, mert több hajót tudnak elrabolni. Így az „üzleti modellváltás” eredményeként nagyobb nyereségre tudnak szert tenni.
A kalózok hétfő reggel szabadon engedtek egy bangladeshi kereskedelmi hajót és annak 25 fős legénységét. A hajót üzemeltető cég 4 millió dollárt fizetett a hajóért, amelyet még decemberben térítettek el a kalózok az Indiai Óceánon. A MV Jahan Moni nikkelt szállított Indiába. A hajó szabadon engedése már az új „üzleti modell”-nek megfelelően zajlott. Kedvezményes áron.