Visszafogott profitvárakozások, bizonytalan taktika a Takatánál
A robbanó légszákjairól elhíresült japán cég forgalma növelésében bízik, de rengeteg büntetést is kell fizetnie.
Közzétette a most kezdődött pénzügyi évre vonatkozó üzleti tervét a Takata légzsákgyártó cég. 2015 áprilisától 2016 március végéig 9 százalékos forgalomnövekedést terveznek, és ennek alapján 167 millió dolláros profitot. A most zárult pénzügyi év katasztrofális volt, a veszteség elérte a 180 millió dollárt. Most kulmináltak a légszákkal kapcsolatos problémák, amelyek már 2008-ban kezdődtek. Azóta 25 millió autót kellett visszarendelni a légszák szétrobbanása, illetve annak veszélye miatt. A legtöbb baleset az Egyesült Államokban volt, ahol hat embert meg is öltek a robbanó légszák szilánkjai, amelyeknek olyan hatásuk volt, mint egy srapnel gránátnak. Sokáig húzta, halasztotta a Takata az érdemi reagálást. Az USA-ban és Kanadában rengeteg per indult a japán gyártó ellen, mert a Takata minden felelősséget az autógyártókra, elsősorban a Hondára hárított. Holott az amerikai hatóságok és szabályok szerint a hibás alkatrész gyártója is felelősséggel tartozik. Az USA közlekedési főhatósága februárban napi 14 ezer dolláros büntetést szabott ki a Takatára, mert nem teljesítette a hatóság előírásait. A most közzétett üzleti terv éppen ezért nem teljes. A Takata vezetősége minden gond ellenére az eladások növelésére és ebből plusz bevételre számít. De egyelőre még nem tudják kikalkulálni, mennyi büntetést, kártérítést kell kifizetniük a most kezdődött üzleti évben. Igaz végre külső, német szakértőket is bevontak a gyártási folyamat ellenőrzésébe. A Toyota sem bízik már a Takatában és egy harmadik céggel ellenőrizteti a légzsákokat. Mindezek alapján, összességében valószínűleg a 2015-16-os üzleti év sem lesz nyereséges, sőt. Fotó:AFP