A cigaretta sorsára jut az alkohol?
Az észtek azt mondták a közvélemény-kutatóknak, ellenükre van az italreklám. Könnyen lehet, hogy a cigarettához hasonlóan a médiából kitiltják a piákat, bár a fogyasztók ettől még az élvezetről nem mondanak le.
Megkérdezték a reklámra vonatkozó döntések előtt a legérdekeltebbeket, az adófizető polgárokat. Észtországban azt tudakolták, hogy az emberek támogatják-e, vagy sem az alkohol reklámtilalmát. A válasz nem okozott túl nagy meglepetést, a lakosság 80 százaléka helyesli a tilalmat. A vodkákkal amúgy normális viszonyban lévő balti népről az Egészséges Észtország Alapítvány azt állította, hogy az elmúlt pár évben megváltozott a gondolkodása, amit a marketinges cégeknek is tudomásul kell venniük az alkoholos italokról szóló reklámok kialakításakor. Azt azonban meglepetéssel fogadták az alapítványnál is, hogy minden nagyobb társadalmi réteg egyszerűen a reklámozás betiltását pártolta igen nagy arányban. Azaz: a férfiak 76 százaléka, a fiatal felnőttek 75 százaléka is nemet mondott a közvélemény-kutatást végző intézménynek adott válaszában. Az alkoholt rendesen fogyasztóknak a fele sem kíván reklámot fogyasztani… Az „italnyilvánosság” valószínűleg ott fogja végezni az észteknél, ahol a cigaretta: dohányterméket ugyanis semmilyen módon nem lehet reklámozni a nyomtatott és az elektronikus sajtóban. Fotó:AFP