A kongói vezetés több százmillió dollárból szeretné rendbe hozni a gyarmati időkben épített 3 000 km hosszú vasúthálózatát. Az ország vasútrendszere nem volt megfelelően karbantartva és a polgárháború idején súlyosan megrongálódott. A pénzhiány miatt a kongói állami vasút társaság (SNCC) 12 ezer alkalmazottjának lassan több mint négy éve nem fizettek bért. A Világbank 218 millió dollárt adott a fejlesztési projektre, és bízik abban, hogy a külföldi bányászati cégek érdeklődését is felkelti majd a rekonstrukció. Pierro Pozzo di Borgo, a Világbank Afrikával foglalkozó közlekedésügyi szakembere azt mondta, a vasúthálózatok üzembe helyezésével elérhetővé válnak az ország középső régiói, amelyek jelentős fejlődésnek indulhatnak. Kína 200 millió dollárral járul hozzá a fejlesztésekhez. A kongói kormány pedig 600 millió dollárt szán a projektre.
A Kongói Demokratikus Köztársaságban nincsenek utak, az ország jelentős részét őserdők borítják. A Világbank szerint a kongói állami vasút társaság talpra állítása 20 évbe is beletelhet, amihez minimum 1,5 milliárd dollárra lenne szükség. A kongói kormány azt reméli, hogy a vasút üzembe helyezésével megnő az ásványkincsek exportja és felgyorsulnak a külföldi beruházások az országban.