Mindenki jól jár – kanadai cég épít vasútvonalat Egyiptomban
A nehéz helyzetben lévő Bombardier-nak nagyon jól jön a közel-keleti megrendelés.
A húszmilliós Kairó egyik legnagyobb gondja a közlekedés. Kairóban reggeltől estig csúcsforgalom van, szinte állandó a káosz. Az egyiptomi vezetésnek több terve is van a viszonyok normalizálására. Például bővítik, kiterjesztik a metróhálózatot. Most pedig arról döntöttek, hogy építenek egy 52 kilométeres elővárosi vasútvonalat. Ez a metrót két nyugati külvárossal köti majd össze. A közlekedési minisztérium bejelentette, hogy a 1,5 milliárd dolláros projektet az Orascom egyiptomi cég a kanadai Bombardier-val együtt építi meg. A tervek szerint 2018 közepén már el is indulhat a forgalom az új vasúti pályán. Egyéb pénzügyi részletet egyelőre nem tettek közzé. Két hónapja jelentették be, hogy Kairótól délkeletre felépül Egyiptom új kormányzati és gazdasági fővárosa. A terv vegyes fogadtatásban részesült. Az új vasútvonal kapcsán, amely a nyugati elővárosok közlekedését javítja, nem vetődött fel, hogy esetleg késleltetnék az új, délkeletre tervezett főváros felépítését. Az Orascom, az új vasút hazai társépítője a dúsgazdag Sawiris család tulajdonában van. Az Orascom egy másik nagy projektben is érdekelt, egy abu dhabi székhelyű céggel együtt szénerőművet épít a Vörös-tenger partján, 3 milliárd dollárból. A Kairó melletti vasútvonal másik kivitelezője a kanadai Bombardier mostanában nehéz időket él át. A kanadai vállalat repülőgép ágazata súlyos gondokkal küzd, de vasúti részlege sikeres. Ezért a cég vezetése a jövőben ezt az ágazatot fejlesztené. Ez az egyiptomi megrendelés tehát a lehető legjobbkor jön, és talán hozzájárul a részvényesek megnyugtatásához is. A Bombardier papírok értéke 38 százalékkal csökkent, amikor kiderült, hogy csak egy év késéssel tudják piacra dobni az új, közepes méretű C-Series típusú utasszállító gépet. Fotó:AFP