A Fordok Európában jól mennek, Latin-Amerikában döcögős a piac
A Fordnak tizenkét dobása bizonyosan van, (ennyi újdonság bemutatását tervezi még idén a detroiti óriás) hogy erősítse piacát. Az autógyárnak az első negyedév amúgy nem hozott eleget a konyhára, nem úgy, mint a repülős nagyvállalatnak, vagy Amerika első számú postásainak.
Rekordot teljesített az American Airlines csoport, január-február-márciusban 932 millió dolláros nyereséget ért el, ami duplája a tavalyi esztendő hasonló eredményének. A kitűnő teljesítményhez kellett egy lényeges külső segítség is, a különösen alacsony olajár. No meg a folyamatosan magas belső kereslet. Lehet, hogy valamelyest segítette az olcsó üzemanyagár a UPS-t is, hogy az első negyedévben komoly nyereségnövekedésről adhasson számot. A dollárerősödés viszont megkurtította a postacég jövedelmét az óceánon túli ügyletei során. A szakmájában így is világelső vállalat 14 százalékkal tudta növelni az első három hónapra eső nyereségét, mely adózás után is meghaladta az egymilliárd dollárt. A kevéssé büszke amerikai cégek között lehet azonban megtalálni éppen a nyereségtervét alulteljesítő Fordot. Az értékesítés számaival a vállalat egyáltalán nem produkált jól, hiszen a 40 milliárd dollárt sem érte el január és március között, itt a tavalyi azonos időszakhoz képest 2 milliárd dollár a csökkenés. A nyereség pedig 6,5 százalékkal lett alacsonyabb. A Ford Európával elégedett lehet, az öreg kontinensen 2 százalékkal sikerült több portékát eladnia, nem úgy, mint Latin-Amerikában, ahol csökkenést pordukáltak a kereskedők, mégpedig 3 százaléknyit. A korrekciókra még bőven van mód az idén, akkor különösen, ha a vásárlók beleszeretnek valamelyik új modelljükbe. Idén tizenöt autóújdonság bemutatását tervezték, tizenkettő még hátravan. Fotó:AFP