Fura vásárlók mindenhol vannak – a japán top 10
Bárki, aki dolgozott már boltban, étteremben, vagy bárhol a szolgáltatóiparban, az tudja, hogy mesés dolog az ügyfelekkel, vendégekkel foglalkozni. Mindenki tudna mesélni érdekes történeteket. Őrültek persze mindenütt vannak: Japánban is.
Ha valami nem ismer határokat, akkor az a hülyeség. Mégpedig az a fajta, amit a vásárlók produkálni tudnak. Hogy ez miért van így, senki sem tudja, de az biztos, hogy az eladóknak mindig van egy-két hihetetlenül vicces sztorijuk. Most Japánból mutatunk be 10 olyan párbeszéded, melyet a twitteren osztottak meg a kedves eladók, a mi szórakoztatásunkra.
Az #ActualCustomerComplaints nevű hashtaget (címkét) tessék keresni, ha ilyeneket kívánnak olvasni. Ezek megosztása egyébként egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
1. Foglalkozzunk eladóként gyerekkel
Általános iskolás tanuló: “Ez a Nintendo prémiumkártya nem működik. Most vettem, és nem működik.”
Eladó: “Ó, tényleg?”
Diák: “Azt írja, hogy nem regisztrált a kártya, szóval kérem vissza az 5 ezer jent.”
Eladó: “Tudod, valóban meg kell vásárolni a kártyát, mielőtt használod. Nem csak elvenni.”
Diák: “… mi van?”
Eladó: “Miért nem jössz velem egy kicsit?”
Hát igen, ki lehetne írni, hogy „a bolti lopás után reklamációt nem fogadunk el.” Amint az eladó látta a lopást, letiltotta a prémiumletöltésre szolgáló kártyát. A tolvaj később reklamálni akart, de nem járt sikerrel.
2. Videojáték-császár
A videojáték-boltban a vevő visszahozza a játékot.
Vevő: “Itt van.”
Eladó: “Le akarja vásárolni a játék árát?”
Vevő: “Nem. Vissza akarom kérni a pénzemet.”
Eladó: “Volt valami probléma a játékkal?”
Vevő: “Nem, végigvittem. Így most szeretném a pénzemet visszakapni.”
Vajon a zsebkendők árát is visszakéri, miután használta őket?
Ugyanitt egy másik:
Vevő: “Elnézést, szeretném visszakapni a játék árát.”
Eladó: “Volt valami probléma vele?”
Vevő: “Nem, túl nehéz volt, és nem tudtam vele játszani, szóval visszaadnám.”
A fenti két vevő egy pár is lehetne, olyan jól kiegészítik egymást.
3. A biztonsági rendszer ellenzője
Egy ember az újságárusnál.
Vevő: “Hé. Miért van ez újság úgy lezárva, hogy nem tudom elolvasni a cikkeket?”
Eladó: „…”
Japánban az emberek gyakran bemennek az újságoshoz, megállnak, elolvassák a cikkeket, mangákat, magazinokat, majd szépen visszateszik őket a polcra, és távoznak. Ez ott nem is illegális.
4. A baj a rendszerben van
Az egyik bolti dolgozóhoz egy 50-es hölgy lép oda.
Vevő: “Betettem a rizst a rizsfőző gépbe, majd amikor kivettem, fekete lett.”
Eladó: “Megmondaná, hogyan használta a gépet, hogy megtudjuk, mi volt a probléma?
Vevő: “Én csak beletettem a rizst és bekapcsoltam a gépet.”
Eladó: “Tett bele vizet?”
Vevő: “Mi van? Honnan kellett volna tudnom, hogy vizet is kell bele tenni?”
Asszonyom, soha többé ne próbáljon főzni! Menjen étterembe! Köszönjük, hogy nálunk vásárolt.
5. A karma
Pár: “Nem kell nekünk ez az esernyő, szóval kérem, vegyék vissza.”
Eladó: “Sajnálom, de ez vizes és piszkos, így nem hinném, hogy vissza tudjuk venni.”
Pár: “Micsoda?! Hívja a főnökét!“
A főnök lejött, nyugodt arccal visszavette az esernyőt, majd megállt az üzlet ajtajában. Az eladók nem értették. Pár perc múlva elkezdett szakadni az eső, a pár pedig próbált menekülni a zivatar elől. A főnök jól szórakozott.
6. Aki tudja, mit akar
Egy kisboltban.
Eladó: “Szép napot!”
Vevő: “Cigaretta.”
Eladó: “Milyet szeretne?”
Vevő: “Cigaretta.”
Eladó: “Milyen márka?”
Ügyfél: “Cigaretta.”
Eladó: “Ha csak azt mondogatja: “cigaretta “, nem fogom tudni, hogy mit szeretne.”
Vevő: “Mi? Nem tudod, mi az a cigaretta? ”
Az eladó helyében minden „cigaretta” után ennyit mondtam volna: „pénz”. Az ilyen használja az automatát.
7. A spórolós
A japán boltokban tudni kell vásárolni. Aki jól időzít, remek dolgokhoz juthat hozzá, fél-, vagy akár töredékáron. Az esti órákban, zárás előtt például a készételekre féláras matrica kerül, persze sosem lehet tudni, hogy pontosan mikor. Aki jól időzít, annak olcsó lehet a vacsorája. Ezt próbálta meg valaki kihasználni.
Vevő: „Ezen a terméken nincs féláras matrica. Mikor lesz?”
Eladó: „Sajnálom, de ezt nem áll módomban megmondani.”
Vevő: „De féláron akarom megvenni, kérem, csak tegyen rá egy matricát.”
Eladó: „Azt nem tehetem.”
Vevő: “Nos, ha valaki megveszi helyettem, magát fogom hibáztatni.“
8. Aki tudja, mit akar
Egy gyorsétteremben, vita hevében…
Vevő: „Most megyek és felhívom a McDonald’s vezetőségét!”
Üzletvezető: „Hogy? Kérem várjon egy percet!”
Vevő: „Nem! Befejeztem!” (elviharzik)
Eladó: „Wow, a McDonald’s most bajban van.”
Üzletvezető: „Jah…”
Ez ugyanis a Lotteria gyorsétteremben történt, ami a McDonald’s konkurenciája.
9. A mázlista
Ügyfél: “Tudom használni az útlevelet, mint személyazonosítót?”
Eladó: “Sajnálom, de nem fogadjuk el az útlevelet. A jogosítvány viszont megfelel.”
Ügyfél: „Az nincs, ezért szoktam az útlevelemet használni. Hihetetlen, hogy ilyen sokat vezettem eddig, és nem fogadja el az útlevelem.”
10. Espresso
Vevő: „Miért ilyen kicsi az eszpresszó? Kérem vissza pénzem!”
Eladó: „Elnézést, de nálunk ekkora egy adag eszpresszó.”
Vevő: „Mindegy, akkor adjon egy elpresszót helyette.”
Eladó: „Egy mit?”
Vevő: „Mi az, nem ismeri a latin betűt? Maga adott nekem egy S-presszót, ami kicsi. Úgyhogy kérek egy L-presszót, most!”
(Fotó:GettyImages, Twitter)