Minden autós mellé nem lehet közlekedési rendőrt állítani, de…
A 10 milliós indonéz fővárosban a rémálom a közlekedés. Egy autó átlagos haladási sebessége 8,3 km óránként. Az ugyancsak örökké dugókkal küszködő New Yorkban kétszer olyan gyorsan lehet haladni. És a helyzet folyamatosan romlik, hiszen naponta ezer új autót és motorkerékpárt helyeznek forgalomba.
Már 2013-ban elkezdődött egy komplex tömegközlekedés rendszer terveinek kidolgozása. Több nagy japán cég is bekapcsolódott a tervezésbe. Elővárosi vasúthálózattal és az ahhoz kacsolódó gyors villamosokkal javítanák a metropolisz közlekedését. Jelenleg csak a buszok jelentik a tömegközlekedést, de örökké zsúfolt járművek is csak araszolnak a dugókban. Az eredeti elképzelés szerint 2018-ra elkészült volna az elővárosi vasúthálózat. De most kiderült, hogy minden csúszik, újra kell gondolni az egész rendszer műszaki hátterét. A pénz valójában megvan. Joko Widiodo elnök az infrastruktúra és azon belül a közlekedés fejlesztését elsődlegesnek tekinti. A beruházásokhoz a forrást a költségvetés megnövekedett bevételei jelentik. Widodo egyik első intézkedése az üzemanyagár állami szubvenciójának radikális csökkentése volt és az emelkedő árból származó bevételt közlekedési fejlesztésekre fordítják. De a dzsakartaiaknak még sokáig együtt kell élniük a dugókkal, mert a mostani kilátások szerint csak 2024-re készül el az indonéz főváros tömegközlekedési hálózata. (Fotó:AFP)