Kevesebb új autó fogyott a keleti nyitás új célországában
A márkák versenyét európai járgány nyerte a tavasz kezdetén Kazahsztánban, amúgy az össz-eladással nem lehet elégedett a piac.
A gazdaság állapotáról szóló visszajelzésnek is szokták nevezni a gépkocsik iránti kereslet statisztikáját, mely Kazahsztán esetében az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest csökkenést mutatott. Az új kocsik eladása 17 százalékkal csökkent a BNews.kz adatai szerint, a múlt havi csökkenés 9,2 százalék volt, ami az egy esztendővel korábbihoz képest 34,7 százalékos mérséklődéssel egyenlő. Tehát: az első negyedévben 25 385 kocsi fogyott. A kimutatások arra is rávilágítanak, hogy mely típusoknak volt nagyobb a keletje. Kiderült, hogy a Renault átvette a vezető helyet a népszerűségi ranglistán, a Chevrolettel elért árnövekedés is sokat jelentett a kereskedők számára, az UAZ, a Subaru, a Nissan márka került még be a legjobb ötbe.