Autó vagy motorkerékpár? – Toyota i Road Tokió belvárosában
A háromkerekű járművet elektromos motor hajtja. A két első kerék egymástól függetlenül le és fel mozog. A konstruktőr szerint olyan fürge, mint egy motor, de olyan stabil mint egy autó.
Fél éven keresztül lehet Tokió Ginza negyedében a háromkerekű Toyota motorkerékpár-autóval közlekedni. Nem ingyen. Negyedóra 142 jen, vagyis körülbelül három dollár. Öt megálló van, ott lehet hagyni a motorkerékpár-autót mindegyiknél. A Toyota kisebb városokban már kipróbálta a háromkerekű járművet. Nemcsak Japánban, de a franciaországi Grenoble városában is. Tokió viszont az első világváros. Ott okoznak igazán nagy problémát az autók, melyek elsősorban felelősek azért, hogy az emberek mind nehezebben kapnak levegőt. “Egy autóban Tokióban az esetek 70%-ban egy ember ül, és általában az út sem hosszú, viszont sokáig tart. Az átlagos távolság kisebb mint tíz kilométer” – nyilatkozta a Toyota szóvivője az elektromos kisautó-motorkerékpár program kapcsán. A tömeggyártásról még nem döntöttek a Toyota-nál.
A vetélytársak viszont nem alszanak. A Mercedes elektromos kisautója igen népszerű: Smart Fortwo- mint a nevéből is látszik, két ember számára kínál komfortos utazást, úgy, hogy nem szennyezi a környezetet. A Ford is hasonló programmal kísérletezik. A Toyota a világ legnagyobb autógyártója. Ha megkezdi az elektromos kisautók gyártását tömegméretekben, akkor ennek hatása lehet az egész világra, ahol mind nagyobb hangsúlyt kap a környezettudatos közlekedés. A háromkerekű Toyota program egyelőre fél évig tart Tokió belvárosában, a híres Ginza negyedben.
Fotó: Europress AFP Images