Másutt vonat nem jár annyi, mint itt repülő
Elképesztő ázsiai forgalomnövekedést regisztrálnak az Öböl menti repterekről. Nagyon sok az európai és amerikai tranzit utas is.
Egymás után jelentik be újabb és újabb ázsiai járataikat az Öböl menti társaságok. Elsőként az Emirates jelezte, hogy júniustól közvetlen járatot indít, napi rendszerességgel az indonéziai Denpasarba, Bali szigetére. Szinte erre „licitált rá” a Qatar Airways. A Doha-Dzsakarta járatokat immár naponta háromszor fogják indítani július közepétől, Denpasarba pedig naponta kétszer indul Qatar Airways gép Dohából. Így tehát Dzsakartába heti 21, Bali szigetére heti 14 járatuk lesz. Ezt a már szinte vasúti járatsűrűséget nem csak az Öböl menti régió és Indonézia közötti üzleti forgalom indokolja. Egyre több Európából és Észak-Amerikából induló utas is az Öböl menti repterek valamelyikét választja tranzitállomásnak. A Flydubai fapados társaság indiai forgalmát növeli. Chennaiba indítanak járatot hetente háromszor. Így már összesen heti 29 járatból választhatnak a Dubaiból Indiába indulók, persze a járatok többségét a nagyobbik dubaji társaság, az Emirates üzemelteti. Nem függ talán össze a járatok sűrűségével, de ide kívánkozik, hogy pár napja Mumbai légterében vészesen közel került egymáshoz az Etihad, az emírségek állami társasága és az Emirates egyik gépe. Az egyik a Seychelles szigetekre tartott, a másik onnan volt útban visszafelé Dubajba. Az indiai légügyi hatóságok vizsgálatot indítottak, a két emirátusi társaság elismerte, hogy viszonylag közel kerültek egymáshoz a gépek, de úgy fogalmaztak, hogy „… balesetveszély nem állt fenn”. (Fotó:AFP)