Tanger Med óriáskikötője mellett 300 hektáros területen áll a gyár, amely a Logan utódát a Lodgyt állítja elő. Az új autó 10-12 ezer euróba kerül majd, vagyis kb. fele annyiba, mint egy Renault Scenic vagy Volkswagen Touran.
A Renault elsősorban az afrikai piacra szánja a járműveket, de nem is titkolja, hogy az autók egy részét Franciaországban fogják értékesíteni.”Ez nagyon veszélyes dolog!”- jelentette ki a Renault legnagyobb szakszervezetének, a CGT- nek a vezetője. A Logan is kezdetben a feltörekvő piacokra készült, de azóta a pitesti gyár vígan exportál Franciaországba és más nyugat-európai államokba. Jelenleg a low cost autók adják a Renault eladásainak egyharmadát, ez 2010- ben még csak egynegyed volt.
Marokkóban a munkabérek kb. az egynegyedét adják a francia béreknek, ezért a Renault központjában tudatosan törekszenek arra, hogy a termelést áthelyezzék az alacsonyabb munkabérű országokba. Felgyorsítja ezt a folyamatot az, hogy az autópiac stagnál Franciaországban, sőt a januári számok egyenesen riasztóak, Afrikában viszont dinamikusan növekszik a kereslet az olcsó autók iránt.
(Visited 1 times, 1 visits today)