A kínai vásárlók a hivalkodó luxus helyett az eleganciát keresik
Nem új jelenség, hogy a híres párizsi áruházakban, a Lafayette-ben, a Printemps-ban vagy a Boulvard Haussmann, a Rue de Rivoli többi elegáns üzletében rengeteg a kínai vásárló. És viszik rendesen a drága divatcikkeket.
Az egyik nagy francia marketing cég alapos felmérést végzett részben Párizsban, részben Kínában a kínaiak vásárlási szokásairól. Ennek eredményéről számol be a Les Echos gazdasági lap. A kínaiak három legkedveltebb márkája a Chanel, a Dior és a Hermes. De a felmérésből kiderül, hogy nem egy életre szól a márkahűség, nagyon figyelik a piacot és gyakran változtatnak. Ma már nem a márkanév a fontos például sok kínai nőnek, hanem az, hogy az adott divatcikk a személyiségéhez illő legyen. A kínaiak leggyakrabban bevásárlási céllal utaznak külföldre. Főleg Hongkongba, ami nekik de facto annak számít, vagy Dél-Koreába, Thaiföldre. De folyamatosan nő az Európába és ezen belül Franciaországba irányuló turizmus is. Változnak azonban a vásárlási szokások. Kozmetikumokat a megkérdezettek 64 százaléka akar csak venni, a korábbi 70 helyett. Hasonló a tendencia az óra és az ékszer esetében is, a megkérdezett vásárlóknak csak 58 százaléka készül ilyen terméket venni a korábbi 63 helyett. Különösen visszaesett a kínaiak italvásárlási kedve: már csak 36 százalékuk venne valamilyen márkás konyakot a korábbi 52 százalék helyett. Ugrásszerűen megnőtt viszont az igény a luxusfehérnemű vagy az olyan ruhadarabok iránt, amit csak otthon vagy szűk baráti, családi körben hord az ember. A francia lap szerint ez is azzal magyarázható, hogy a kínaiak egy jelentős része nem azért vásárol márkás cikkeket, hogy gazdagságát demonstrálja, hanem azért mert ez számukra már egyfajta belső szükséglet. És persze a szokások változásához az is hozzájárult, hogy a Kínában zajló korrupció elleni kampány miatt egyre többen kedvelik a hivalkodó luxus helyett a diszkrét eleganciát. (Fotó:AFP)