Kiosztották Kínában a multikat a Fogyasztók Napján
A köztelevízió sok nyugati cég termékeit bírálta ünnepi show műsorában.
Kaptak a multik hideget, meleget a vasárnap esti tv műsorban, amelynek hatalmas a nézettsége és a presztízse is. Kritikák középpontjába került több autógyártó cég. Talán a legélesebben a Volkswagent bírálták. Főleg a Sagitar modellnél tapasztalt hibák és szervizbe való visszarendelés rossz szervezése miatt. De a fogyasztóvédők túl drágának találták a VW alkatrészeit is, akárcsak a japán Nissanéit. A Jaguárt és Land Rovert a gyakran hibás sebességváltók miatt pécézték ki. Ennek a műsornak komoly hatása van a bírált termékek forgalmára és a cégek hírnevére. A Volkswagen szóvivője azonnal reagált és a kínai fogyasztók bocsánatát kérte. A Nissan is jelezte, hogy sürgősen kiküszöbölik a kritikák okát. Korábban az Apple is bocsánatkérésre kényszerült, mert az amerikai mobilgyártó vevőszolgálatát érte kemény kritika. De más ágazatok nagynevű cégei is az adás szégyenpadjára kerültek: a Nikon, a McDonalds, a Carrefour vagy a Procter & Gamble, amelyet nemrég félrevezető fogkrém-reklám miatt milliós bírságra ítéltek. Sok nagy, Kínában ténykedő nemzetközi cég úgy véli, hogy nem lehet nem reagálni a tv-ben elhangzó kritikákra, de annak a véleményüknek is hangot adnak, hogy szervezett lejárató kampányról van szó, amely elsősorban a konkurens hazai cégeknek kedvez. (Fotó:AFP)