Befektetési bankárból sörgyáros New Jersey-ben
Macerás és drága mulatság sört gyártani az Egyesült Államokban, a pénzhez, befektetéshez értő üzletember azonban megtalálta a piaci rést, melyről kiderült: van akkora, hogy további vállalkozók is bele merjenek vágni.
A befektetési bankár Michael Kane megnyitotta New Jersey-ben sörgyárát, az első időkben szerzett némiképp rendhagyó üzleti tapasztalatairól a CNN Money számolt be. A pénzügyek szakértője az „átállás” során derítette ki, hogy még Amerikában is időigényes feladat létrehozni egy sörgyárat a semmiből. Az üzleti tervtől a berendezések megvásárlásán át a beindításig legalább másfél év kellett, Michael Kane szerint az előre kiszámolthoz képest minden háromszorta drágább lett és kétszer olyan hosszadalmas. A befektetési bankár szerint a roppant szigorú adózási feltételek között működő sörgyártás az egyik legszabályozottabb iparág az országban.
A folyamatos működtetéshez főleg a kezdeti időkben szokatlanul nagy mennyiségű működő tőke kell, továbbá sok készpénzt igényelnek azok az időszakok, amikor nem keletkezik nyeresége a vállalkozásnak. Az az üzletág, amelyikre a bankár is átváltott, még relatíve újnak számít, ezért tudott megduplázódni a kézműves sörök gyártása 2007 és 2013 között. A sörgyártók szövetsége kézműves tagozatának programigazgatója, Julia Herz az arányokról azt mondta a CNN Money-nak, hogy a teljes amerikai sörmennyiségnek a 8 százaléka kerül ki az úgynevezett független és hagyományos termelők „műhelyeiből”. A Wall Street befektetési bankára szűretlen és pasztörizálatlan, belga stílusú söreivel – a szövetségi igazgatónő adatai szerint – sikerrel találta meg a piaci rést, mivel nem számít telítettnek a kézműves „szakág”. Az évi 15 ezer hordónyi innivalónál többet is kész legörgetni a torkán New Jersey népe. Julia Herz szerint a helyi sörgyártók különösebben nem is törekszenek a vállalkozásuk bővítésére: a piac még befogadja az új szereplőket.