Az acélgyár építési munkái jövőre kezdődnek és öt évig tartanak. Az átadás után évi kétmillió tonna acélt állítanak majd elő, és ezt a mennyiséget emelik folyamatosan ötmillió tonnára, ami az üzem maximális kapacitása lesz. Az új gyár a kelet-algériai Bellara településen kétezer új munkahelyet teremt majd. Az olvasztó kemencékből és a hengerművekből a klasszikus acéltömbökön és hengerelt lemezeken kívül különleges, a vasútépítéshez szükséges acéltermékeket is gyártanak majd, így például erős sínszálakat.
Algéria évente 10 milliárd dollár értékben hoz be külföldről acélt, ez a teljes importjának az ötöde. Az új gyár a termelés megkezdése után ezt jelentősen csökkenti majd.
A katari-algériai üzleti megbeszéléseken Algír kezdeményezte azt is, hogy a Volkswagen telepítsen gyárat Algériába. A német autókonszernben résztulajdonos Katar.