Az első járatra a közlekedési miniszter, Harroison Mwakyembe is felpattant. A két útvonalon közlekedő helyiérdekű vasutat elsősorban a csúcsidőben lehet igénybe venni. A tanzániai kormány nemrég jelezte, hogy fejleszteni szeretné a közúti közlekedést az ország nagyvárosaiban, hogy csökkentsék a forgalmat és a dugókat, amelyek lelassítják a közlekedést. Dar es Salaam lakói örömmel fogadták a helyi vasút átadását és remélik, hogy hamarosan újabb útvonalakat is építenek majd. Az egyik pálya 25 km hosszú, a mwakangai és a tazarai pályaudvarokat köti össze. A második vonal 20 km-re hosszú, az ubungói és a maziwai, illetve a városi pályaudvarok között közlekedik. A helyi vasút a reggeli órákban és este közlekedik. Egy vonaljegy ára 400 tanzániai shilling, ami körülbelül 25 centnek felel meg.
Tanzániában az elsőszámú közlekedési eszköz a „daladala”, a kisbusz. Egy „daladala” jegy ára 500-tól 1000 tanzániai shillingig terjed, attól függően, hogy az utas hova szeretne eljutni.