Zsúfolt a főváros Moloko nevű piaca. Családok róják a sorokat, a butikokat. Vásárolnak. Vannak drága, luxus holmik és szép számmal vannak „jó vásárok” is. A legfontosabb, hogy az a bizonyos „Made in …” felirat a terméken ne így végződjön „Cameroun”. Az egyik üzletben cipők garmadája, igaz mindegyik bálás, de most csak az számít, hogy valahol legyen ráírva Made is Italy. Az üzletvezető is azt mondja, a vevőknek csak az számít, hogy külföldi legyen, ami a kosarukba megy. A legtöbb termék Európából érkezik. Egy másik hatalmas hangárszerű épületben óriási halmokban ruhák állnak, egy harmadik épületben játékokat halmoztak fel.
Az év végi külföldi „árufetisizmus” minden termékre igaz. Az élelmiszerboltok szeszes italos polcain az import ital készletek megcsappantak. Egy fiatalember, aki egy helyi üzemben vezető beosztásban dolgozik, azt mondja: Karácsonykor valami különlegességet kóstolna és kóstoltatna a családjával. Ezért most nem a helyi sört veszi, hanem pezsgőt méghozzá, Moet-Chadon-t, az egyik leghíresebb francia márkát.
Mindeközben gazdasági szakértők szerint a kormánynak mindent meg kellene tennie, hogy ebben az időszakban is a helyi termékeké legyen az elsőbbség, mert erőteljes belső gazdálkodás nélkül nem lesz felemelkedő ország Kamerunból.