A 48 órásra hirdetett munkabeszüntetés első óráiban a vártnál kisebb volt a támogatottság, a kutasok mindössze negyede zárta el az üzemanyagcsapokat. Az ország 1997 óta nem látott benzinkutas sztrájkot.
A gond a kútszerződésekkel van. 1997-ben annyit sikerült elérni, hogy a korábbi üzemeltetési szerződéseket szüneteltetik. Ezek még úgy szóltak, hogy a marokkói olajcsoport (GPM) bármikor önkényesen felmondhatja a szerződést mindenféle kötelezettség és következmény nélkül. Az 1997-as „befagyasztás” óta azonban hiába próbáltak a kutasok új szerződést kicsikarni a GPM-től, mindhiába. A 2002-2003 közötti tárgyalásokon ugyan megszületett egy új szerződéstípus, ám az erről szóló megállapodást GPM soha nem írta alá, és nem is alkalmazza a kutasok szövetségének ismételt kéréseire sem. A helyzet kezd hasonlítani a 1997 előttire, ezért hirdették a sztrájkot a benzinkutasok. Hogy lesz-e eredménye az akciónak, nem lehet tudni, az GPM-ben lévő üzemanyag cégek kezében mindenesetre ott az egyoldalú szerződésbontás fegyvere.