Az üzlet pénzügyi feltételeit nem árulták el.
Közleményében az internetes óriáscég arra is kitért, hogy a Titan Aerospace által fejlesztett légköri (atmoszféra-)műholdak a katasztrófák utáni segélynyújtásban és a környezeti károk felmérésében is hasznot hajthatnak.
A mindössze húszfős új-mexikói cég légköri műholdjai egyelőre még nincsenek kereskedelmi forgalomban, de egyes beszámolók szerint akár öt éven át is képesek a levegőben maradni.
Mire jó egy drón?
A cég honlapja a napelemes drónok felhasználásának számos lehetőségét sorolta fel, köztük a légköri és időjárási jelenségek megfigyelésével, katasztrófa-elhárítási feladatokkal, valamint hang- és adatforgalmazással.
A Facebooknak is fájt rá a foga
A Vern Raburn vezérigazgató által irányított Titan Aerospace megvételéről az év elején a Facebook is tárgyalásokat folytatott, később azonban inkább a szintén napelemes drónokat gyártó nagy-britanniai Ascenta társaságot szerezte meg magának.
Mire megy ki a játék?
A Google és a Facebook egyaránt nagyratörő terveken dolgozik annak érdekében, hogy a Föld minden lakóját rákapcsolhassa a világhálóra.
Erre irányuló programja (Project Loon) keretében a Google hatalmas léggömbökkel internetes jeladó antennákat juttatna a sztratoszférába, vagyis a légkör földfelszíntől 10-50 kilométerre lévő rétegébe, ahová általában a meteorológiai léggömböket is felbocsátják.