Hogyan írjunk egymillió dolláros blogot
Sok millióan írnak blogot, de csak kevesen élnek meg belőle. Még kevesebben lesznek belőle milliomosok dollárban is. Róluk írt könyvet Natasha Courtenay-Smith, aki maga is sikeres blogger.
Mitől sikeres egy blog? Ezt előre senki sem tudja, de miután belevágott, akkor is ki kell tartania, ha úgy érzi: a kutya se kíváncsi rá!
Hat hónap a kritikus idő, de persze a kitartás nem elég. Fontos a népszerű téma: az evés-ivás, a divat, a szex a leginkább eladható. Még ennél is fontosabb, hogy a fókusz legyen nagyon pontos: kinek írunk és miért? Kezdettől fogva úgy kell felfognunk a blogot, mint bizniszt, nem pedig úgy, mint valami hobbit. Itt van például a 32 éves Kat Williams. Ő az esküvője kapcsán kezdett el blogot írni. Rock and roll Bride (Rock and roll menyasszony) a címe. Rengetegen követik ma már, pedig az induláskor, öt évvel ezelőtt alig volt érdeklődés. 350 ezren kattintanak rá rendszeresen a blogra, Twitteren több mint 50 ezren követik figyelemmel a rock and roll menyasszony jó tanácsait. Van már papír kiadás is. A kereset hat számjegyű, mert a szponzorok imádják azt, akit mások imádnak! Nagyon fontos – mondja az immár dúsgazdag blogger- hogy tényleg érdekeljen az, amiről írsz. Az olvasók egyből észreveszik, ha átverésről van szó és odébbállnak egy házzal. Blog rengeteg van…
Coco Hamilton is 32 éves. Mivel divatőrült, ezért ennek szenteli a blogját. Imádja a luxust, melyet már meg is tud venni. Élt és dolgozott Szaúd-Arábiában, ahol a nők szinte illegalitásban élvezik a luxust. Mindezt felhasználva Coco úgy érzi: tudja, hogy mi kell a nőknek! Szponzorai nála mutatnak be olyan ruhákat és kiegészítőket, melyek az ő társadalmi osztályát és korosztályát érdekelhetik. Ő is teljesen önmagát adja. Szerinte is az a siker titka, hogy valaki nagyon szeresse azt, amiről ír. Persze szerencse is kell, de az Egymillió dolláros blog című könyv szerzője szerint a pontosan megcélzott társadalmi csoport igényeinek kielégítése a siker titka. Bár a szerző erre nem utal, de nyilvánvaló: ki is lehet menni a divatból a blogpiacon is. Egymillió dollárral a zsebben persze ez sem annyira fájdalmas …
Fotó: aiesec.org